събота, 31 март 2012 г.

Фея в розово


  Тази фея с розова пъпка е една от любимите ми картинки от A Day for Daisies.Толкова е нежна и елегантна.Пролетните ви букети станаха толкова много и толкова красиви,че не знам как ще избера наистина.

За снимките на картичките или как да ги редактираме

Много се чудех дали да направя днешното уроче, защото не знам колко ще е полезно, но това е нещо, което много ме вълнува, когато гледам други картички. Доста често попадам на разкошни произведения, които са представени с толкова грозна снимка, че сякаш някой им е откраднал с магия цялата красота.
Не съм фотограф и за това няма да ви уча как да снимате. Прекрасен пост за това е направила Тони от Творения и Вдъхновения (А по-късно пост направи и Диляна, така че ако за пръв път попадате тук тичайте да четете и при нея) Аз снимам по подобен начин, но на западния балкон след обяд за да не пада директна слънчева светлина върху снимката. Никога – вечер, никога - със светкавица! Е понякога се налага да бързам за предизвикателство или повод, но когато мога винаги след това сменям снимката. Няма да излъжа, че за хубава снимка трябва и хубав фотоапарат, но има малки неща които могат да се направят с проста програма за редактиране на изображения и да се пооправи и недобра снимка. 
От тук идва и следващото ми затруднение, всеки работи с различен софтуер и много се чудих как обясня нещата така, че да е полезно на всички. За това реших вместо да рекламирам това, с което аз работя да ви кажа кои са най-простите команди и инструменти (ще ги намерите в скобите), които да потърсите във вашата си програма. 

Първоначално снимката ми изглежда така:
 
Както виждате правя доста по-голям кадър отколкото ми е нужен за да влезе повече светлина. За фон и основа използвам обикновени бели листи подпрени на един стар календар.Снимката е правена в мрачно време, но исках да ви покажа как може да се справим и с това. В началото оправям перспективата. Ако снимката е крива с минимално завъртане (free rotate) я изправям. Следващите две неща ги няма във всички програми, но аз ще ви ги кажа въпреки това: ако картичката е хваната в такъв ракурс,че не изглежда кавадратна, а като неправилен трапец има инструменти за да се направи корекция (perspective correction). Ако снимката ви е снета много от близко понякога картичката изглежда «подута» като възглавничка и това също може да се коригира (barrel distortion correction).
След като картичката вече е идеален квадрат започвам с корекцията на светлината. В повечето програми ще намерите инструмент за коригиране на осветеността (brightness) и контраста (contrast).В случая тук осветеноста трябва да се увеличи леко.При мен има и вариант, с които посочваш на програмата коя част от снимката трябва да е бяла (фонът) и коя сива (за това имам снимана дръжката на ножицата ) и тя прави корекциите автоматично.Сега нещата изглеждат така:


Доста по-светло е, но има още неща за оправяне. Понякога сенките в цветчетата стават много тъмни за това може да коригирате сенките (shadow), да увеличите средните тонове (midtone) или ако пък е много светла да намалите най-светлите места (highlights). 
Друго, с което може да си поиграем са са цветовете. Ако снимкатa ви е бледа и измита може да покачите оцветеноста/насищането с цветове (saturation). Ако забелязвате тук фона леко розовее за това с най-простата система за цветовите канали (red/green/blue) леко намаляме червеното. По-сложните програми разполагат с инструменти за цветови баланс (color balance), така че да направите снимката по-топла или студена според случая.
Всички тези корекции зависят от много фактори, но в повечето случаи аз разчитам главно на това как ми харесва  в момента, което пък зависи от настроението, времето или колко съм уморена например :) 
Когато свършите с фината настройка остава да изрежете само необходимото (crop).

Прибавяме надпис или воден знак и по желание рамка и снимката (и картичката) вече са в "представителен" вид. За целите на урочето подсилих някои ефекти за да забележите по-лесно разликите, но понякога е необходимо и по-малко за да получите това:
Очаквам с нетърпение вашите коментари, а утре пак съм тук :)

Ще покажа розовата фея в тези предизвикартелства: 
Here are the challenges for my Pink Spring Fairy :



17 коментара:

  1. Страхотен урок!Благодаря ти мнооооого! На мен ми е изключително трудно да правя хубави снимки и благодарение на урочето ти разбрах какви грешки правя...да се надяваме, че ще успея да приложа наученото :)

    ОтговорИзтриване
  2. Супеееер, урока е напълно разбираем за мен. Аз винаги снимам на дневна светлина, не пряка слънчева светлина. Но не обработвам снимките си...само изрязвам ако има нужда.Благодаря ти Кали че сподели и днес беше полезно урочето ти. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Кали, напълно съм съгласна, че снимката на картичката е изключително важна. Ако е тъмна, без фокус, с много шум, изобщо не може да се отличи или оцени нейната красота. Със сигурност е важен и фотоапарата, а цените на по-ниските класове DSLR-и паднаха доста. Аз снимам с Canon 1000D, който си купих преди година и половина на прекрасна цена, но не използвам китовия обектив 15-85 мм, а макро обектива на сестра ми - 60 мм. Според мен важното при снимането е да се извлече максимално от снимката, за да не се налага голяма обработка след това, което ще рече да изберем хубава светлина, но не пряка слънчева и да намерим място, където да снимаме картичката си. Аз лично моите ги снимам на едни дъски на терасата, но и твоя и модела на Тони ми харесват и скоро мога да опитам. Колкото до програмите, аз не разбрах ти коя ползваш, но аз използвам Photoshop и макар за някои да изглежда сложна, има същите настройки, които ти си описала, дори автоматични, които аз лично не препоръчвам :-)

    И понеже смея да твърдя, че сестра ми е много повече на "ти" с фотографията и нейната обработка, исках да споделя двата урока, които беше дала в блога си - за снимането и обработката. Тя е писала за кулинарната фотография, но според мен принципът е същия :-) Надявам се да ви е полезно ;-)

    http://sunshineskitchen.com/food-photography/
    http://sunshineskitchen.com/video-tutorial-how-to-edit-food-photos/

    Хубав уикенд! :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Оу,Дилянка,МНОГО БЛАГОДАРЯ и за разясненията и особено за връзките към блога на сестра ти. Нейния е един от първите блогове,които следя и толкова се възхищавам на нещата,които прави и особено на начина, по който ги представя,че дори и не смея да коментирам там.Пък и както кажзах от фотография нищо не разбирам и добре,че имам умничък апарат и добричък мъж,които ми помагат ;)
      Програмата ми е подобна на Phоtoshop и именно,защото си е сложничка,не се впуснах в детайли,а се спрях на най-простите команди,които ги има на всякъде.Още веднъж благодаря и се радвам,че помогна на всички по този начин!

      Изтриване
  4. ПОЗДРАВЛЕНИЯ! Първо картичката е прекрасна- страхотно съчетание на розово и жълто!
    Урока, също ми беше много полезен- научих някои неща, които не знаех- например за бялото и сивото. Ще видя с моя софтуер къде са тези инструменти. Искам да споделя тук, че аз снимам върху голям кадастрон, който подпирам с нещо отзад в горната част, за да се извие като дъга- по този начин не се вижда ръбчето, където се допират двата листа, но като гледам при теб с осветяване на бялото този ръб почти не се забелязва.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миргиана, радвам се,че урока е бил полезен.Това за извития кадастрон като идея много ми хареса.Аз използвам инструмента за премахване на издрасквания(scratch remover),с който могат да се махат линеарни дефекти и други малки боклучета.Поздрави и красив ден!

      Изтриване
  5. Още една чудесна фея! А урокът е много полезен! Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасна картичка и изключително подробен урок.Благодаря за него. Отивам да се опитвам да подобря моите ужасни снимки:))))

    ОтговорИзтриване
  7. Страхотен урок! Винаги съм се чудела как хората постигат такъв контраст и жизненост на цветовете,Е СЕГА ВЕЧЕ РАЗБРАХ :-)ПОдробно обяснение и същевременно без излишни неща.Благодаря,че го сподели!

    ОтговорИзтриване
  8. Кали чудесен пост!Аз ужасно се дразня на великолепни произведения снимани ужасно. Дори и често не коментирам видяното,колкото и да е красиво, именно проади тази причина. Рядкост са блогарите в бг пространстовот, и не само , които наистина се страят да покажат красотата на творбите си. Това е най-малкото неуважение към собствения им труд и най-вече към тези, които ще ги посетят и коментират. Чудесно е че си се престрашила да направиш подобен пост, моите поздравления!

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря много, че сподели този урок! Май имам доста да уча...:)

    ОтговорИзтриване
  10. Кали,..картичката е отново с прекрасна комбинация на жълто и розово- необичайна, но много красиво изглеждаща в твоята картичка.
    Урочето към нея е...просто великолепно за фотографи като мен.. Надявам се да открия къде са тези инструменти, които описваш и да се науча да ги използвам правилно, защото аз съм от тези, които наистина имат огромен проблем с представянето на картичките си. Отново един много полезен урок.БЛАГОДАРЯ ТИ МНОГО!

    ОтговорИзтриване
  11. Кали,картичката и урочето са показателни ,че човек трябва да има комбинация от качества и умения за да постига това което желае.Благодарна съм ,че споделяш уменията си с нас.Аз също имам голяма нужда да се понауча в снимането и не само....:)И както се казва човек се учи цял живот:)

    ОтговорИзтриване
  12. Кали,картичката е прекрасна,а благодарение на урока ти си видях грешката;-) Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  13. Beautiful! Such colors and details! Lovely! Thanks for sharing it at WOC! Hugs, Loreta.

    ОтговорИзтриване
  14. Благодаря ти за урочето, Кали. До момента бях убедена, че снимаш картичките си в специализирана палатка за макро снимки, но явно съм се лъгала :о)

    ОтговорИзтриване
  15. Gorgeous colours and lovely flowers! Great card. Thanks for sharing with us at Wags 'n Whiskers this fortnight, good luck! Pami x

    ОтговорИзтриване

Благодаря,че се отбихте за да оставите коментар или просто усмивка!
Thank you for leaving your comment or just a smile!

Общо показвания

Labels

бебешки / baby бижута Великден / Easter винтидж дамски/ for the ladies есен жълто-лилаво за оцветяването зелено-лилаво Как да оцветим... Как... Календари / Calendars Коледа/Christmas Кутийки / Boxes Кутийки за свещи / Candle Box Кутийки за шоколад / Chocolate box лилаво и тюркоазено малки картички мартенички момичешки/girlie морски Мър Мяу пеперудени подаръци / gifts покани предизвикателство Картишок приказки / fairytales пътувания Рецептурници / Cook books рожден ден / birthday русалки с форма на... сватбени/wedding синьо и жълто Скрапбук / Scrapbooking снимки Тефтери и албуми / Notebooks & Albums тийнеджърско / teen феи/fairies Хелоуинска размяна Хоби предизвикателство храна/food червено и синьо червено и тюркоазено червено и черно червено-жълто-зелено Шейкър / Shaker A Day For Daisies art journal ATC Aurora Wings book covers booklet bookmark boy's and men's Cakes and sweets Card Mania Ch Ching-Chou Kuik coloring book coloring tutorial Crafter's Companion Crafts and Me Dilly Beans Stamps DSB Dulemba Emerald Fairies Fan Art favorite 5 Flourishes fuse tool Gorjuss stamps Halloween handmade flowers Hannah Lynn Hero Arts home decor Humphry Jeremiah Ketner Just Inklined Kenny K Kraftin Kimmie Krista Smith La-la Little Darlings LOTV Magnolia Make it Crafty Michael Powel MilkCoffee mix media Mo Manning Mo's DT Nellie Snellen paper piecing Paper Shelter Penny Black ppinkydollsart Rachelle Anne Miller Robin Pushay Sara Burrier Sassy Studio Saturated Canary ScrapBerry's Simply B Steampunck Stamps SN Sparkling Pens SOG Spectrum Noir Stampendous Stamping Bella steampunck storage Sweet November Stamps tags /eтикети The East Wind Tickled Pink Stamps Tiddly Inks Tiddly Inks challenge Tiddly Inks DT Valentine's Day Verity Rose Wags 'n Whiskars watercolor wee stamps Whiff of Joy Wiff ofJoy YamPuff

Последователи